Cele, plany i marzenia...Rok 2019 START!


"Nowy Rok - nowy ja". Tak na ogół kojarzy się nam wszystkim początek Nowego Roku. Przyznaję się, że to oklepane stwierdzenie przyszło mi z pomocą w ubiegłym roku, kiedy postanowiłem wziąć się za siebie i konkretnie trenować do pierwszego w życiu ultramaratonu. Od tej pory, każdego dnia staram się być ojcem-biegaczem 24 godziny na dobę. Ubiegłoroczne postanowienia, takie jak: urozmaicony trening biegowy, regularne wizyty na siłowni czy górskie biegi po Ślęży przerodziły się w rutynowe działania treningowe i są już moim nawykiem, więc z tego powodu, nie stawiam sobie celów typu: "będę się rozciągał po każdym treningu"; "będę biegał 100 km w tygodniu"... Uzmysłowiłem sobie, że trzeba ciężko pracować każdego dnia, aby notować stały progres w wynikach biegowych.

Podstawy, nawyki, działania i poziom zaangażowania oceniam jako wystarczająco dobre, więc rok 2019 będzie upływał według ściśle określonego planu, aby osiągać jak największy progres w szybkości oraz wytrzymałości biegowej przy zachowaniu radości z biegania! 😊

Cele 2019

Aby moje tegoroczne treningi weszły na wyższy poziom, stawiam sobie konkretne, jasne i wymagające cele:

  • ukończenie 4 ultramaratonów,
  • poprawa czasów na wszystkich dystansach: 5 km > 20:00; 10 km > 40:00, 21.0975 km > 1:30:00; 42,195 km > 3:40:00

Cele te mają być moim motorem napędowym w momentach, kiedy łatwo nie będzie. Wiem, że moje marzenia są bardzo wymagające, ale czuję, że jestem w stanie je wszystkie spełnić.

Po głowie chodzi mi również zdobycie Korony Półmaratonów Polskich - będę starał się ten cel zrealizować, ale jestem świadomy, że nie na wszystkie biegi mogę dotrzeć, więc jest to mój cel dodatkowy, nadprogramowy 😃

Starty 2019

Moją pomocą w planowaniu treningowego roku będzie kalendarz biegów obowiązkowych. W porównaniu do ubiegłych lat, rok 2019 mam już niemal całkowicie zaplanowany pod względem obowiązkowych startów. Z racji mojej ulubionej, ojcowskiej funkcji, wiele biegów będzie powtórzonych z poprzednich sezonów - niestety, obecnie nie jestem jeszcze w stanie podróżować z żoną i małymi dziećmi po całej Polsce w poszukiwaniu nowych startów - czasami jest to bardzo męczące i wymagające, dlatego krótkie dystanse odbywać się będą na dolnym śląsku i z pewnością jeszcze kilka biegów na dystansie 5 i 10 km zostanie dodanych na okres jesienny.

Kalendarz biegów obowiązkowych na 2019

★ ULTRAMARATON:
  • TUT - Trójmiejski Ultra Track 68km (luty)
  • 31. Sudecka 100 (czerwiec)
  • DFBG - Super Trail 130 km (lipiec)
  • Ultramaraton Leśna Doba (październik)
★ MARATON GÓRSKI:
  • Górski Zimowy Maraton Ślężański (styczeń)
★ MARATON:
  • 37. PKO Wrocław Maraton (wrzesień)
★ PÓŁMARATON:
  • 12. PANAS Półmaraton Ślężański (marzec)
  • 3. H2O Półmaraton Wrocław (kwiecień)
  • 12. PKO Poznań Półmaraton (kwiecień)
  • 7. PKO Nocny Wrocław Półmaraton (czerwiec)
  • 20. Toyota Półmaraton Wałbrzych (sierpień)
  • 28. Półmaraton Philipsa (wrzesień)
★ 10 KM:
  • 6. 10 WroActiv (marzec)
★ 5 KM:
  • Bieg Tropem Wilczym Wrocław (marzec)

Inne plany

Poza rozwojem szybkości i wytrzymałości biegowej, chcę spędzać więcej czasu na treningach z moimi córkami - wierzę, że uda mi się zakupić nowy, dwuosobowy wózek biegowy dla moich pociech, przez co zyskamy więcej czasu dla siebie.

Chcę czerpać jak najwięcej z mojej pasji i bawić się nią wraz moją rodziną i znajomymi, a wszystkie składowe biegania - różnorodność treningów, odpowiednia dieta i regeneracja dalej będą moją codzienną rutyną!

Takie są moje plany na 2019 rok. Plany krótkie i konkretne, a jakie są Twoje? 😊

DOBREGO ROKU!

ZabieganyfitTATA


Komentarze

  1. polecam zapisać się na wrocławska połówkę bo liczba miejsc się kończy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty